hejruszaj.pl

hejruszaj.pl

Nordic walking

Nordic walking

Nordic walking

Nordic walking jest dzisiaj niesamowicie popularnym typem aktywności fizycznej. Jest chętnie uprawiany zarówno przez ludzi młodych, jak także nierzadko przez osoby w starszym, wręcz już podeszłym wieku. Spośród rozlicznych typów sportu ten cieszy się dużym zainteresowaniem z wielorakich powodów. Po pierwsze wcale nie jest tak kosztowny jak wiele innych dyscyplin. Wśród form rekreacji tego typu wydziela się nordic walking jako jeden z efektywniejszych rodzajów sportów. Polega ta dyscyplina w wielkim skrócie ujmując przede wszystkim na marszach wykonywanych dzierżąc w dłoniach specjalne kijki.

Niesamowicie ważne jest, aby móc mieć je jako swego rodzaju podporę i odciążyć w ten sposób stawy. Pierwsze przypadki chodzenia z kijkami tu omawianymi pojawiły się na terenie Finlandii w latach dwudziestych minionego stulecia. Jest to świetny trening nie tylko dla ludzi zainteresowanych stricte nordic walking, co przede wszystkim dla osób jakie zawodowo są związane ze sportem. Generalnie to podstawa treningu narciarzy biegowych. Warto wspomnieć w tym przypadku aktywności fizycznej o Marko Kantaneva, który miał związek jako pierwszy z tego rodzaju sportem. Nordic walking to coś więcej niż zwyczajny marsz. Jest to marsz z wykorzystaniem charakterystycznych kijków, co pozwala przede wszystkim na lepsze zaangażowanie naszych mięśni i to co warte wyróżnienia praktycznie mięśni całego naszego ciała.

W szczególności ćwiczymy w ten wyglądający całkiem niewinnie sposób tricepsy, bicepsy, brzuch, ramiona oraz klatkę piersiową. Takie mięśnie nie są aż tak mocno a czasami w ogóle nie są stymulowane poprzez tradycyjne maszerowanie. Pozwala to w głównej mierze na wyćwiczenie sylwetki oraz zrzucenie paru zbędnych kilogramów i zwężenie talii. Ogólnie nordic walking wiąże się z szeregiem pozytywnych właściwości ale także zdrowotnych, a nie tylko urodowych.

Otóż zwiększa stabilność oraz poprawia koordynację. Jest ćwiczeniem kondycyjnym, wytrzymałościowym, odpornościowym. Spala się dzięki temu więcej kalorii niż standardowo spacerując. To rewelacja dla osób z mocno obciążonymi stawami. Istotnym elementem nordic walkingu jest możliwość nieograniczonej przestrzeni do jego uprawiania. Równie dobrze możemy uprawiać go przy domu, idąc uliczkami miejskimi, jak także na wsiach czy na terenach zielonych typu parki.

Artykuł dzięki: