hejruszaj.pl

hejruszaj.pl

Jak cwiczyc

Jak cwiczyc

Jak cwiczyc

Zanim przystąpisz do wędrowania z kijkami, warto poćwiczyć spokojny, ale rytmiczny i zwarty marsz bez kijków. W tym przypadku należy skoncentrować swoją uwagę na tym, aby ręce i nogi pracowały na przemian, a więc przeplatały się. Kiedy idzie lewa noga, to wysuwa się na przód prawa i odwrotnie Taka jest podstawa ćwiczeń z zakresu nordic walking. Warto wiedzieć, że nie jest wcale tak łatwe jakby z pozoru mogło się to wydawać ćwiczenie koordynacji. Warto również trzymać ręce prosto, bez uginania ich na przykład w łokciach, co często robimy podczas standardowego chodzenia. Jeszcze co innego to mocne machanie rękami, które także nie jest zbytnio polecane. Pamiętajmy, że przystępując już bezpośrednio do chodu z kijkami, trzeba mieć na względzie prawidłową postawę.

Musimy być wyprostowani, pochylać się delikatnie w przód, wędrując a także mieć luźne, proste i niezgięte łokcie, wciągnijmy także brzuch, aby łatwiej było nam się nie garbić i zachować należytą, wskazaną postawę. Co więcej istotne jest także odpowiednie wykonywanie kroków. Musimy wędrować od pięty, a więc przez śródstopie, a wybijać się od razu z palców. Kroki trzeba stawiać dłuższe niż kiedy śpieszymy się idąc pieszo do pracy. Ważne także, aby nasze ręce pracowały naprzemiennie z nogami.

Artykuł dzięki: